úterý 1. prosince 2015

Víte, jak lakomá hanačka vybělovala šišky?

Taky jsem podlehla jsem letošnímu hitu- mít bělostně zářící šišky jako vánoční dekoraci.
 Jenže mé lakomé geny, zděděné po předcích mi to zkomplikovaly.

Napřed jsem u našich asiatů v krámě zaplatila 28kč za láhev Sava.
Poté jsem se rozhlídla po dědině a zamířila k nejbližší borovici, pod kterou jsem nasbírala čerstvé šišky
Poté jsem dlouze přemýšlela, jestli je nutné spotřebovat úplně všechno Savo (vždyť to stálo celých 28,- korun!!!!)
Pak jsem si vzpoměla, jak jsem při jarním úklidu stříkala plíseň u střešního okna a jak se mi na moji oblíbené domácí tunice nadělaly bílé fleky. (ono stříkat sprejem nad hlavou, to není ten nejlepší způsob, co si budem povídat.) A vylíhnul se nápad. Nenositelnou tuniku vylepším batikou ze Sava a ve zbytku vybělím šišky! Dva v jednom! A byla jsem spokojená.

 Batika se povedla zhruba tak, jak jsem si představovala, bílé fleky se ve změti nových skvrn dokonale ztratily.




Jenže Sava bylo málo (nevyplýtvám přece úplně celou láhev, trochu si nechám)...
A tak jsem ho naředila vodou. Potopila šišky, po určené době vytáhla, opláchla vodou, dala usušit....

Krásně se rozevřely, ale bílé mají jen okraje.



A tak to dopadá,když lakomec chce ušetřit...

8 komentářů:

  1. No ale nakonec to Marcelko dopadlo dobře, ne ? Tunika je tím pádem krásně nositelná a šišky jsou velmi zajímavé, mně se líbí :o).
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Šišky jsou zajímavé, ale úplně jinak, než jsem chtěla. Možná použiju zbytek Sava a zkusím štěstí podruhé...

      Vymazat
  2. Na co sahnes to funguje. Tunika ako od dizajnera a tak pekne sisky len tak niekto neurobi. Tie konce sisiek su uplne snehobiele? Naozaj vsetko sa vydarilo. V Cechach este aj Savo je lepsie ako u nas :-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach- to je ale pochvala!! Zvlášť od tebe si toho vážím! :-)

      Vymazat
    2. Musela som si to prečítať ešte raz a trochu sa zasmiať. Ja mám doma lakomého , šetrného manžela a zdedila to aj jedna z mojich dcér. A je zaujímavé, že nie tá ktorá je čistý otec, ale tá, ktorá je čistá mama.

      Vymazat
  3. bielenie šišiek mám za sebou, a ani som netušila že som v trende...ak môžem poradiť, skús ešte raz. Teda ak ich nechceš nechať také...sú pekné aj tak...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jo, já se přemůžu a obětuju- s krvácejícím srdcem- zbytek Sava a udělám druhý pokus. :-)

      Vymazat