úterý 8. prosince 2015

Čaj nebo káva?

Dnes ráno jsem se chystala pročíst oblíbené blogy a vykouklo na mě hned několik čerstvých příspěvků na téma čaj. Že by dnes byl nějaký speciální čajový den?

A vůbec, jak je to u vás, kdo raději kávu a kdo nedá dopustit na čaj?

Já už od dob středoškolských jsem byla kafař jak poleno. První ranní nápoj musel být pořádný turek. Časem  jsem přišla na chuť kávě instantní a turecká klasika dnes příjde na řadu jen naprosto vyjímečně.
V kavárně si dávám většinou presso s mlékem, někdy latté, sem tam vídeňskou. Letos v parném létě jsem přišla na chuť frappé. A když si chci pochutnat, dám si irskou.

 Ale od doby, co žiju s mým milým, piju zásadně po ránu čaj. Vyzkoušeli jsme společně různé druhy a příchutě, až se náš výběr ustálil na jediném.
 Onehdy jsem se mého milého ptala, jestli mu nevadí, jak každé ráno máme jedno a to samé- a shodli jsme se na tom, že nic měnit nebudem. Takže po ránu u nás kraluje černý cejlonský Pickwick s citronem, s názvem Ranní šálek.





Ta příjemně svíravá chuť černého čaje (s vůní citronové kůry)  mě dokáže spolehlivě nastartovat. Kapka citronu to jen vylepší. Někdy, ale jen vyjímečně, dochutíme sirupem, jindy zase žbrdolem rumu.

A co hlavní- z jednoho sáčku mám DVA hrnky čaje a to nejsou chuťově nijak ošizený!!!!



10 komentářů:

  1. Čaj len výnimočne, keď som chorá, alebo keď mi je zima, tak nejaké horúce jabĺčko, alebo ovocný čaj. Kávu pijem tak od 35 rokov, keď som na kurze účtovníctva zaspávala. Doteraz nemám rada chuť horkej (hořkej) kávy, takže si kávu riedim vždy s mliekom, až som došla do štádia bez vody. Manžel ráno dá mlieko do 2 hrnčekoch, ohreje, do môjho dá malú lyžičku kávy a do svojho granko a cukor. No a v kaviarni, Late.
    V práci veľký pohár, voda, sušené mlieko veľa a malá lyžička kávy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Naše Káča si do instnantní kávy dává víc než půl hrnku mlíka a chutná to docela dobře.
      Vynechat vodu úplně nemusí být vůbec špatný-už jen vzhledem k dnešní kvalitě mlíka...

      Vymazat
  2. Ráno mám nejraději čaj a v oblibě mám Teekanne pomerančový, muž zase jahodový nebo višňový. Černý čaj pouze s citronem a medem, to mi nejvíce chutná. A káva ? Nejraději espresso s cukrem a hlavně bez mléka, to by pro mne jinak nebyla káva. Proč ji ředit mlékem, obzvláště když mléko je potravina...
    Jo a čaj Pikwick nemám vůbec ráda, ale to je můj osobní problém, naši mladí ho také mají v oblibě :o)).
    Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Ano, po ránu černý čaj, ale hned po té káva, tu miluju a bez ní se mi po ránu nenastartuje mozek. Ale čaj miluju i odpoledne hlavně v tomto ročním období.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tak...První čaj a chvíli potom kafe. Aby si to navzájem nezáviděli.

      Vymazat
  4. Tak u mě jednoznačně po ránu pořádný turek v mém malinkém hrníčku.pak během dne ještě jeden nebo max.2,na cestách si dám ráda vídeňskou kávu..čaj-moc ho nepiju,ale když už,tak ovocný-nejlíp tak jahoda,višeň.. nebo třeba pečený čaj.při migréně migrenan nebo mátu,popř.heřmánek..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O pečeném čaji jsem toho slyšela a četla hodně, ale ještě jsem neměla příležitost ho ochutnat. Snad se někdy zadaří!

      Vymazat
  5. Jůůů...já se budu muset zamyslet...obecně jsem typ na vysoký příjem tekutin a hlavně teplých...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. On takový punč s velkou dávkou rumu taky není k zahození. :-)

      Vymazat