úterý 1. prosince 2015

Cizím peřím?

To se tady vážně budu chlubit cizím peřím?

Klidně!

Já a zdobené perníčky, to prostě nejde dohromady. Z hnědého filcu a bavlnky vykouzlím perníčky, jen se zakousnout, ale pečené ani náhodou. Na to je u nás expert maminka mého milého.

Tak tohle je prosím můj letošní adventní svícen. A jak voní!!!!!



 A kdyby jen voněl- ale i ta chuť! Dostali jsme k němu ještě vrchovatý talíř perníčků, ale než jsem je stačila zvěčnit, krčí se na talířku posledních pár kousků...



Jasně, mám i věnec. Ale je to už takový pamětník, vysloužilec. Před sedmi lety jsem ho uviděla na Štědrý den v Makru ve výprodeji, za zlomek původní ceny. No nekup to!!!
 První vánoce nám tehdy zdobil stůl v původním stavu, samý lesk, třpyt a hodně barevný.
Další rok jsem mu pestré ozdoby nemilosrdně oškubala a doplnila jsem jen bílé a stříbrné.





A tak sloužil ještě další roky.
 Letos je u nás naposledy. Už má své odsloužené a je to na něm poznat. Možná ještě dostane šanci ozdobit stůl na terase.

A já mám teď celý rok na to, abych si promyslela, jaký věnec, či svícen budu vyrábět na příští vánoce. Takže zatím okukuju cizí blogy a sbírám inspiraci.

A za rok už žádné cizí peří- tak přísahám!!!


6 komentářů:

  1. Marcelka, ešte si nevidela moje adventné vence, tiež jeden vyslúžilec 5 ročný s jednou sviečkou a minuloročný venček. (Už mám fotky, len nie je čas to dať na blog) Mám aj 25 ročný, aj ten si nájde vždy niekde miesto.Nemysli si že DYI, toho mám dosť kde kade, ja som závislá na vianočných výpredajoch- vianočných ozdôb. Už viem presne kde mám ísť po aké ozdoby, hneď ako sa začnú výpredaje. Prvá moja cesta Hornbach , pôjdem pre macíkov. Jedného som si pre istotu kúpila, aj je niekde na blogu, ale ja mám taký TIK že musia byť ozdoby z každého aspoň 4-6 kusov.
    Takže perníček je super, ešte som taký nevidela a 7 ročný venček ešte pekný. Veď Tvoj blog nie je o ručných prácach, ale "blog o hledani odpovedi "

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "Naše babička" peče každý rok osm až deset kusů takových svícnů a každý rok jsou úplně jiné.Ale i těch letošních osm, co jsem viděla se liší v drobných detailech, v barvě polevy, ve tvarech vzorů.
      Výprodeje taky miluju...Když je to levné, moje lakotná dušička jásá!!! :-) Proto jsem taky našla ve vánoční bedně sadu baněk, na které si z loňských lednových výprodejí už nepamatuju. Jsou s jelenama. Tož to teda ještě nevím, do čeho je zakomponuju.

      Vymazat
  2. Perníčkový svícen je úžasný, kdysi jsem pekla i ozdoby na stromeček. Ten věnec se mi zdá ještě dobrý a někdy mám člověk k něčemu vztah, takže to nemůže jen tak vyhodit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V pološeru, ve světle svíček vypadá ještě schopně, ale za bílého dne je to horší.Hlavě to umělý jehličí je už skoro kaput. Je možný, že ho očešu a použiju kostru... Sama zatím nevím.

      Vymazat
  3. Perníkový věnec nebo svícen vypadá fakt krásně. U nás to s perníčky letos dopadlo tak, že všichni chodili do ledničky tak dlouho uždibovat těsto, až z něj nic nebylo :-) O víkendu budeme muset zadělat znovu... A jinak, jak jsem psala, vánoční výzdobu nestíháme.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co se stihne, to se stihne, žádná křeč. Občas mívám takové ty záchvěvy z minulosti, kdy do vánoc mělo být vygruntovaný všechno, každý šuplík vytřený a přerovnaný, nábytek napuštěný leštěnkou a všechno se muselo třpytit a vonět. A já to nikdy nezvládala, pak jsem měla deprese, byla jsem sedřená, unavená a vynervovaná....A těšila se, až budou děti velký a budu mít na všechno klid. Klid teď mám, ale ani by mě nenapadlo ponocovat a makat do padnutí...

      Vymazat