sobota 3. října 2015

Kolíne, Kolíne, stojíš v pěkné rovině?

Já ani nevím. Asi jo.
Do poslední chvíle, než jsme dojeli do Kolína, jsme nervózně stepovali u dveří.
  Kdyby jsme jeli přesně podle jízdního řádu, měli bychom na přestup 20 minut času. Můj milý by v klidu dal cigárko, já bych se posilnila kávou, přinejhorším z automatu. V pohodě by jsme přešli na správné nástupiště, usadili se do rychlíku, co nás vyklopí přímo v Litoměřicích. Tam si pak zajdeme na nějaký dobrý oběd....jééé- to bude skvělý začátek dovolené! Všechno v klidu a beze spěchu....
   Jenže my jeli se zpožděním. Obludným zpožděním. Nemohlo nás uklidnit ani sdělení, že rychlík na nás bude čekat, klidně i čtvrt hodiny, protože naše zpoždění stále narůstalo. Čas letěl a my se courali jak osobákem.
  Pak konečně Kolín. Nejrychleji, jak jsem dokázala, jsem sešplhala ze schodů, na zádech těžký batoh, na krku pověšenou kabelku, po paží obě hole a už jsem se prodírala davem k podchodu. Průvodčí nám přes několik kolejí ukazoval, do kterého vlaku máme nastoupit. Honem, honem, než nám ujede. Jestli tam dokulhám jako poslední, třeba už bude pryč, tak rychle!!!
Pak se dav přede mnou rozevřel- a já zůstala v šoku.


 

U schodů stáli dva těžkooděnci.
Nečekala jsem něco takovýho. Nikdy jsem je ve skutečnosti takhle zblízka neviděla. Vypadali nebezpečně. Zvláštně. Jak z Hvězdných válek. Stáli, nehýbali se a jen díky zdviženému hledí bylo vidět, že je uvnitř živý člověk. Dav prošel kolem mě a já pořád zírala. Nevím, jestli jsem čekala, že vytáhnou laserové meče a všichni budeme mrtví....Nevím. Pak do mě strčil můj milý, ať spěchám, nebo nám to ujede.
U každých schodů na nástupiště stála stejná dvojice, vypadali jako naklonovaní a působilo to přízračně.
Vlak jsme stihli a cesta mohla pokračovat. Seděla jsem u okýnka a dlouho jsem nic nevnímala.
Proč tam byli?
To už je nebezpečí tak blízko?

Myslím, že hodně dlouho budu mít Kolín spojený s tímto  zážitkem.

Škoda, že mě nenapadlo si je vyfotit.
To by určitě vytáhli laserové meče a bylo by vymalováno....

Žádné komentáře:

Okomentovat