pondělí 11. července 2016

Vmáčknu celý týden do jednoho příspěvku?

 Můj milý si vzal týden dovolené a díky státním svátkům ještě dva dny uspořil na později.

Neplánoval žádnou exotiku, ale jen trochu odpočinku a něco málo dodělávek na údržbě domu.
Týden skončil, můj milý je opět v práci a já rekapituluju uplynulé dny.

Začalo se tím nejtěžším. Namíchat beton, vynést ho do patra, v pokoji pro hosty vyšplhat po žebříku do střešního okna, z něj se vysoukat na plechovou střechu, přejít na prastarou střechu z tašek a betonem přilepit uvolněné hřebenáče. Protože toho bylo potřeba víc, než se čekalo, tak stejnou cestu s kbelíkem betonu opakovat celkem 3x za sebou. Při teplotě nad třicítkou to byl úctyhodný výkon, to vám povím.
Když už se míchal beton, vyprosila jsem si ho ho trochu a spáchala jsem první pokus o výrobu misky. Můj milý mě sice strašil, že pokud chybí armatura, tak to nebude držet tvar, ale výsledek dopadl tak, jak jsem čekala. Po proschnutí a vyklopení se vyloupla syrově drsná miska jedna báseň. Zatím jsem ji nechala na terase, doplněnou několika kamínky a vodou, ve které plave kopretina a kvítek oleandru.




Mnohem víc zničující byl další den výlet s vnoučaty na Helfštýn.







 Na zpáteční cestě byla sice zastávka na báječnou zmrzlinu v Oseku nad Bečvou...



...ale po návratu domů stejně někdo odpadnul dřív, než se napil kávy...




Nikolka u nás zůstala ještě další dva dny, takže hned další den přijela na celodenní návštěvu Zuzana s oběma potomky.





Další den  přijeli mladí z Olomouce, Káča s manželem a pánové společně likvidovali starý a vyráběli nový rošt k posteli. Z toho původního zůstala jen hromada lamel...




Další den byl návštěvní. Přijela rodinná přítelkyně, pochlubit se svou desetiměsíční Lilianou...




 a hned po ní dorazila ještě Kristýna se svou kamarádkou, která měla sebou čtyřměsíční Adélku.



A pak všichni odjeli a my konečně zůstali sami!
 Synek se společných a společenských akcí neúčastnil, byl buď s kamarády někde venku, nebo na brigádě vydělával na vytoužené kolo.

A co teda budeme dělat? Milý vysadil dveře na terasu, rozebral je na prvočinitele, pak obrousil a natřel...




Už to potřebovaly jak prase drbání!      



A já se věnovala zahradničení. Bylo potřeba něco udělat s jahodovým záhonem. Staré jahody, které měly už skoro kmeny nemilosrdně vykopat a zasadit nové výhonky...




Přesadit kytky do větších květináčů, rozesadit ty, co zhoustly a nově zasadit zakořeněné oplégry...


Ještě se natřela branka , co je na konci zahrady a zároveň dostala nový výplet. Když už se natíralo, přidala jsem se a přetřela jsem si svou oblíbenou plechovou misku, která po několika nátěrech měděnou barvou měla pořád ošklivé fleky.
A pak? Pak byl konec víkendu.

Moc jsme si neodpočinuli, ale je udělané hodně.



A dovolená? Koncem měsíce pojedeme s mladýma na prodloužený víkend někam na  nějakou chatu, snad do Jeseníků. Tak jsem zvědavá, kde to bude.

Koncem léta bychom rádi na pár dní zase do Litoměřic a taky k Sašce, ale to je ještě daleko.

Byl to dost náročný týden!

2 komentáře:

  1. Marcelka, komu sa neleni tomu sa zeleni..... asi poznas to porekadlo. Ja nestiham ani na blog chodit, vacsinou som chodila v praci na blog (ako teraz) ale chvalabohu som mala viac prace. V piatok si zoberiem volno a ideme na jednu alebo druhu chatu. Co ine, robit. Ale zase ked pozriem jednym ockom na blog, tak idem na ten tvoj pre pozitivnu energiu, trochu sa zachichnat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za chválu. Pokusím se vydolovat z paměti něco na zasmátí. Mějte se na chatě krásně!

      Vymazat