úterý 22. září 2015

Jakým vlakem z Olomouce do Prahy?

Pomalu se mě začíná zmocňovat cestovní horečka a prohlížím jízdní řády a vlaková spojení.
S úžasem zírám, kolik je  různých jmen vlaků  na této trati.
-Slovakia
-Bohemia
-Moravan
-Buchlov
-Leo Expres
-Regio Jet
-Pendolino
-Zlínský expres
-Matalík
-Opava
-Ostravan
-Šohaj
-Portáš
-Jan Perner
-Vsacan
-Hukvaldy
-Bečva
-Jan Amos Komenský
-Petr Bezruč
-Detvan
-Radhošť
-Galán
-Landek
-Fatra
-Bouzov
-Odra
  a
-Hradčany

 To vše jsou rychlíky, jedoucí během 24 hodiny z Olomouce do Prahy. Nepočítám vlaky bez jména, s názvem R a s přiřazeným nějakým nudným číslem....

Vzpomínám na dobu před mnoha lety, kdy jsem jezdívala do Prahy častěji a holky- tehdy ještě školačky, mi pomáhaly vybrat nejlepší spoj. Výběr probíhal tak, že jsem předčítala názvy vlaků a holky hodnotily a buď schválily, nebo neschválily.
Pamatuju si, jak jsem přečetla název- Vsacan. Nevím, jestli mi zaskočilo, nebo jsem si odkašlala, či co- ale dcerky slyšely- Socan.  "Mami- tím určitě nejezdi! To bude nějakej vlak pro chudý.Určitě má dřevěný kola..... a  do kopce budete muset tlačit!!!"

Poslechla jsem a jela jsem jiným. Kola byly železný,drncalo to přiměřeně, vezla jsem se celou cestu a nikde jsme tlačit nemuseli.

Teď, po mnoha letech jedu tuto trať zase. Jsem limitovaná časem odjezdu a navazujícími spoji v Praze, Jako nejlepší spojení mi vychází buď Pendolíno- a nebo Vsacan. Tož nevím....Je na této trati hodně kopců?


4 komentáře:

  1. Vsetky vlaky som nahlas precitala aj manzelovi. Nech sa aj on pouci. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Asi bych byla naprosto ztracená :o))). Jedeš do Litoměřic a to je pro mne známé město, často tudy jezdíme k otci mého muže.
    Krásné dovolenkové dny Marcelo.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nakonec jsme to vyřešili úplně jinak. Protože prý největší zpoždění bývají před Prahou, tak se jí vyhneme a pojedeme s jedním přestupem v Kolíně rovnou do Litoměřic. Tam to miluju, jako malá jsem tam jezdívala každé prázdniny.
      Po pár dnech se přesuneme na Rakovnicko k Saše....joj, to bude zase vinná smršť!

      Vymazat