čtvrtek 12. března 2015

Jarní šílení-už je u vás taky?

Přichází každým rokem a čas příchodu se mění podle počasí, teploty venku a zdravotního stavu, ale příznaky jsou stále stejné. Náhlá a prudká touha po změně. Po čistotě, po barvách, květinách a vůni. Nutkání uklízet, gruntovat. Přestavovat nábytek. Umýt okna, vyprat a vyžehlit prádlo. Touha po vůni čistoty. Večer padnout s bolavými zády do peřin, vonících sluncem, na kterém se přes den sušily. Zasadit bylinky do truhlíku, nakoupit spoustu ovoce a zeleniny. Posedět v nové kavárně a vychutnat si chvíli klidu. Navštívit galerii, dívat se na něco krásného-prostě nakrmit oko. Něco vytvořit.....
Letos mě jarní šílenství probudilo o víkendu,časně zrána. Po chvíli mi bylo jasný, že je konec se spaním a tak jsem popřemýšlela, co by se dalo dělat. Venku ještě tma, všichni v domě spí- a já jsem plná energie, tak co s tím?
Mohla bych...třeba...něco namalovat! Něco jarního! Třeba sněženky-mám je zasazený v obýváku na stole ve skleničkách, takže předloha by byla po ruce. A jak?  Pastelem a určitě na nějakém přírodním pozadí, v žádným případě ne na klasický bílý papír. Mám něco v zásobách? Prohrabala jsem bednu s pomůckama na malování a nic, co by se mi hodilo...  Ale já to přece nemůžu odložit a udělat si výlet do města, do výtvarných potřeb. Potřebuju něco dohněda,něco jako ruční papír.... Ještě nakonec budu muset natónovat obyčejný karton. Pak jsem otevřela dveře do spíže, zvaného pivní komora- a tam rozdělaný balík cukru, zabalený v hnědém papíru. To je ono!!!!
Pak další problém, protože sněženky už byly po týdnu v obýváku poněkud unavené. Stačilo naštěstí vyjít ven a z hlíny vydloubnout nějaké čerstvé. Pak se mi nelíbil květináček, do kterého jsem ji zasadila,tak sehnat honem něco víc fotogenického. Ale pak už to šlo...
 Po dokončení druhé verze mě nadšení poněkud opadlo a taky se dům začal probouzet. V plánu jsou ještě krokusy a pak narcisy a tulipány...hned, co budu mít předlohu. Další dny jsem se věnovala další, jiné tvorbě, ale o tom zase příště.
 Teď jdu vytáhnout z pračky zálony se zelenýma  motýlkama a trochu vyjarním obývák.




2 komentáře:

  1. Ano Marcelko, tak to také znám. Slunce mne tahá a tahá a já bych chtěla vše vysmýčit co jen jde. A ta jarní vůně - nejlepší parfém co znám. Obrázky si vytvořila radostně a to je důležité... Ála

    OdpovědětVymazat