pondělí 16. března 2015

Co to je chevron? aneb-jak rozveselit smutnou deku

Tohle neznámé a naprosto nepovědomé slovo mi uvízlo v paměti a nedalo mi spát. Co to jenom může být?!  Ale já na to jednou příjdu sama!
 Potkávám to slovo, když obdivuju blogy několika neskutečně šikovných a všestranně nadaných děvčat.Takže to souvisí s nějakým rukodělným výrobkem.
Zrovna tohle slovo je u šitých věcí -takže to bude nejspíš souviset s látkou.
Co kdyby to byl název barvy? Zrovna letos je módní -MARSALA-, což je taky slovo, které jsem neznala.... Ale ne, barva to není.
Tak že by nějaký druh prošívání?  Vždyť quilting- to je taky takový exotický slůvko.... Ale ani tohle není správné vysvětlení....
Nakonec jsem to vzdala. Indicie mi vůbec nepomohly, z pevnosti Boyard bych odešla bez jediné mince a ještě bych celou cestu slyšela, jak se mi chechtá Paklíč i Pačes.
Poradila jsem se tedy se strejdou Googlem.

Chevron Corporation je nadnárodní společnost v oboru energetiky sídlící v San Ramonu v Kalifornii v USA

 No-tak tohle asi nebude... Další možnosti:


Tak z toho si asi taky nevyberu. Zkusím teda překladač.

chevron

[ˈʃevrən]
Přehrát zvuk
znak tvaru V vertikální či horizontální
hodnostní prýmek na rukávu ve tvaru V 

 Tak tohle je chevron??!!! Tohle???  Vždyť já to mám doma, je to první velký kus látky, co jsem koupila na šití. Já tomu říkám -zubatý klikyháky- a on je to geometrický proužek! Jujky-tak to je ono! No jasně,hodnostní prýmek, tohle mají přece na ramenou lampasáci. Tak tohle jsem opravdu nečekala!
 
Tak já mám doma módní záležitost a ani o tom nevím. A přitom to byla to z nouze ctnost. 
To byl konec ledna a měli jsme na několikadenní návštěvě dlouholetou kamarádku Sašu, která mě měla naučit, jak zacházet s šicím strojem. K tomu bylo potřeba nakoupit (samozřejmě mimo kvanta šedého Rulandského) taky nějaký nitě,knoflíky, krajku a tak.  Vymyslela jsem mimo jiné,že musím oživit smutnou deku. V Kiku mají měkounké jednobarevné deky a hlavně jen za pár korun. A doma mám krásně šedou, co mi ladí se stěnou za sedačkou....ale je strašně smutná. Proto jsem vymyslela, že se k ní přišije ještě jedna vrstva bavlněnýho plátna a uprostřed se prošije ještě knoflíkama. Ten den tak chumelilo, že se nám vůbec nechtělo nikde chodit, tak jsem omrkly zásoby látek hned v  maličké galanterii. Chtěla jsem něco ve svěží barvě, co vyvolá iluzi blížícího se jara, ale květovanýho tam nebylo vůbec nic. A pak jsem uviděla ty -zelený klikyháky- a bylo rozhodnuto! Saša mi to jen sešila a zbytek byl na mě. Přemohla jsem bázeň ze stroje a prošila okraj a pak ještě jednou o 2 cm vedle. Uprostřed jsem obě vrstvy prošila ze strany deky šesti šedými knoflíky. A aby nebylo z druhé strany na látce vidět nitě, vyšila jsem tam kopretiny. 
 Z obyčejné deky se stala přikrývka o jeden level výš  a všichni se teď o ni přetahujeme.



                                                            Tak tohle je chevron!










                                                Kopretina mi nešla nijak slušně vyfotit...

3 komentáře:

  1. Taky jsem to SLOVO hledala a pak zjistila že je to vlastně CIK CAK :) :)
    D.

    OdpovědětVymazat
  2. A v kolika barvách se dá koupit- jen zírám!

    OdpovědětVymazat
  3. chevron je krokev, tedy sikma cast krovu, odtud prenesene do heraldiky, ci teztilu, kde se se ten "cik cak" nebo večko objevuji

    OdpovědětVymazat