úterý 10. března 2015

Co má společné čmelák a zdravotní sestra?

Je to asi dva týdny nazpátek. Volala mi má třeťorozená, že má prosbu. Za pár dní bude dětský karneval a chtěla by pro dvouletou Ječivku kostým.A nechce žádnou princeznu, berušku, nebo vílu, prostě  nic, co by měla spoustu dalších děvčátek. Nejraději zdravotní sestřičku!
"Hm- a co já s tím?"  "No-že bys to ušila?"
 Asi se zbláznila, jinak si to neumím vysvětlit....Já teprve na vánoce dostala šicí stroj a prvně jsem k němu sedla až v únoru. Rovný šev je pro mě zatím nedostižná meta, tak jak bych mohla něco vytvořit? Dcerka ukončila hovor s tím, že je ještě pět dní čas a že si s tím určitě poradím...
 Já se zrovna trápila s opakovanou virózou a nebylo mi ani trochu dobře. Ale důvěru ve mě vloženou přece nemůžu zklamat, no ne?
Takže napřed omrknout, co nosí sestřičky v ordinaci v Růžové zahradě. S úžasem jsem zjistila, že žádná bílá zástěra, jak mám vštípený v paměti, ale jen modrý plášť! Tak to teda ne...kdo by to pak poznal, o jakou masku jde, bílá zástěrka musí být!
 Při projíždění obrázků na Googlu na mě většinou vyskočily erotické kostýmy,který mě odradily od dalšího hledání. A tak jak na to? Přešít z modré košile...nějak ji zúžit, aby zůstalo zachované zapínání vepředu. A límec by taky měl zůstat....Snad by to nějak šlo. Zástěrku spíchnu ze zbytků damaškovýho polštáře...Jo, to nějak půjde. Zavolala jsem dcerce, ať teda sežene někde v bazaru pionýrskou košili, čím menší, tím lepší a přijedou.
Košili dovezla-ale pánskou, velikou! Postup, který jsem vymyslela byl nezrealizovatelný. Natrápila jsem se nad tím až až, mezi záchvaty kašle a smrkáním-ale kostým byl během jednoho odpoledne hotový. Ječivka je tak maličká, připadalo mi, že šiju na panenku, jako v dětství.  Teď už vím, jak jsem si to mohla zjednodušit, kde jsem udělala chyby, ale co,stejně to příští rok neobleče. Bylo to na dvoje použití, tehdy na karneval a pak ještě druhý karneval,minulou sobotu u nás na vesnici-kam dorazila i další dcera s malým Pétou. Byla jsem se na ně v sokolovně podívat a měla jsem radost. Příští kostým bude dokonalejší. Však taky další vnučka se teprve příští měsíc narodí, tak mám čas...







A co mají čmelák a zdravotní sestřička společné?  No přece babičku! :-)

4 komentáře:

  1. Je to kouzelné..a sestřička i čmelák jsou úžasná dvojky..přeji krásné dny Marcelko..Inka

    OdpovědětVymazat
  2. No ale Marcelko, moc hezky si se toho zhostila :o) i přes zdravotní potíže ti zdravotní sestřičky vyšla pěkně.... Jen tak dál. Já už bych asi nic neušila, u stroje se mi nyní kupí opravy - všití nového zipu u kalhot, výborná věc !! Tak se měj už zdravěji. Ála

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za pochvalu-oběma! Jednou se něco povede a už mám objednávky na polštářky a závěsy... :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Bezvadný kostým, sluší:-))

    OdpovědětVymazat