pondělí 2. listopadu 2015

Máte vánoční sešit (blok, notes, složku) ?

Měla jsem dlouhé roky složku z tvrdého papíru (myslím že původně to byl obal od dopisních papírů)
Každým rokem v ní přibývaly vložené listy se seznamem úkolů, soupis  cukroví, které jsem chtěla ten rok péct.
 Co všechno musím vygruntovat- a s potěšením jsem si pak hotové odškrtávala.
Samozřejmě taky seznamy dárků.
V dřívějších dobách jsem přikládala též aktuální dopisy pro ježíška.
Na deskách zvenčí přibývaly zbylé samolepky s vánočními motivy.
Taky poznámky a nápady,co komu koupit, recepty vytržené z časopisů, plány na vánoční výzdobu, seznamy surovin na pečení.
 Každý rok jsem se inspirovala tím, co bylo v minulých letech osvědčené a škrtala nevyhovující a zbytečné.
 Během trojího stěhování za dva roky se složka ztratila. Neřešila jsem to,děti byly odrostlé a vánoce se už tak moc neřešily.
Jenže pak začaly přibývat vnoučata, rodina se rozrostla, proběhly velké změny v osobním životě a naráz toho bylo k zapamatování už trochu moc.
 Loni byla potřeba psaných seznamů už tak akutní, že jsem musela něco vhodného pořídit. Takže fofrem do papírnictví a nějaký sešit s pokud možno výrazným, "čučavým" vzorem, abych ho nezaložila někam mezi letáky.





Před pár dny jsem pocítila, že je nejvyšší čas začít sepisovat nápady na dárky, než je pozapomínám. Ale kde je sešit???? Prohledala jsem marně několik míst,kde by mohl být, až mi to docvaklo. Mám přece v horním pokoji velké plastové krabice na sezónní věci a jedna je plná věcí na vánoce a advent!.
Byl tam! A k mému překvapení i další, zapomenuté věci na vánoční dekorace, které jsem vloni koupila v povánočním výprodeji.

Rychle jsem zapsala pár aktuálních nápadů na dárky, předběžný soupis letošního cukroví ...

A advente můžeš začít! Jsem připravená!


















4 komentáře:

  1. Bezvadný nápad! Já jako blíženec mám sklon k chaosu a naprostému nesoustředění na věc, což vede k propadání termínů a těžkému nestíhání, ale složka nebo sešit PARÁDA!!! Jdu si nějaký koupit a to hned, chaosi boj se, končím s tebou!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem beran, plnou hlavu nápadů a taky chaotik. Pořád plno nadšení pro věc- a tím to často končí. A hlavně-co si nenapíšu, to jakoby nebylo...
      Ale ta vánoční složka se mi osvědčila,když jsem třeba u vloni novýho receptu našla poznámku- "Mě to chutná,ostatním ne. Snědla jsem to všechno sama."
      Pak vím, že tohle raději nepéct.

      Vymazat
  2. Málokedy si niečo zapisujem a na Vianoce ešte nikdy. Možno potraviny čo ešte kúpiť. Od leta hľadám darčeky a keď sme týždeň pred Vianocami, tak si niekto niečo vypýta a ja každý rok, naozaj každý, darčeky zháňam ešte aj posledný deň. Som z obchodov znechutená, unavená a pomaly ma už potom netešia ani Vianoce. Je to takto už minimálne 25 rokov. Sešit u mňa nehrozí. Ale sešit, to sú aj spomienky čo bolo vtedy a vtedy. To by som ho asi vtedy vytiahla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsi sama. I když mám všechny dárky nakonec nakoupený, stejně se na poslední chvíli shání ještě něco. Protože je nás moc, dárky jsou víceméně symbolické. Mě spíš ničí balení. Když bylo dárků několik, bavila jsem se tím,jak balíčky vyzdobit, jaké dekorace přidat, malovala jsem jmenovky a tak. Při dnešní velké rodině bych musela začínat hned po letních prázdninách.

      Vymazat