pondělí 8. června 2015

Bude stačit jedna jediná?


Kolegyně-blogerky, bude stačit aspoň tahle jediná? Víc opravdu nemám...




   Každý z blogů, které pročítám, (aspoň těch, kde se přispívá pravidelně) je v této době plný nádherných fotek pivoněk. Květina,kterou od dětství miluju úplně NEJ.

   Když jsem si loni založila záhonek, jen a jen můj, kam si můžu vysadit, co chci, první jsem začala shánět pivoňky. Nebyla vhodná doba,nebyly s sehnání. Až pak jsem objevila v Lidlu, ale za tak nekřesťanskou sumu, že jsem při placení málem slzela. Geny lakomých hanáckých sedláků mě fackovaly, nutily mě sazeničku vrátit do regálu a odejít- ale pivoňku jsem sama se sebou (se svou vrozenou lakotou) nakonec vybojovala. Po několika dnech jsem objevila jedinou sazenici- úplně poslední- na trhu, za zlomek ceny té z Lidlu. A nakonec mi ještě někdo ze známých volal, že v Lidlu mají nové pivoňky a ve slevě!
    Takže celkem tři sazeničky- hurá! To bude příští rok kytice, že to do náruče nepoberu! Na zahradě prý kdysi kvetly pivoňky v celých lánech, takže podmínky tu budou dobré. Zasadila jsem, chodila kolem po špičkách a těšila se.
    A bylo jaro, dalšího roku- a po pivoňkách ani vidu, ani slechu. Nepřežila ani jediná... Hanáci se pošklebují, strouhají mrkvičku- a já se smutně vzdychám při pohledu do sousedních zahrad.
   Dnes ráno se u nás stavila Káča, jako vždycky, když jede do školy a přinesla mi poupátko. Do hodiny se otevřelo a já se můžu kochat, čichat jemnou vůni a ve vzpomínkách se vracet do dětství, kde babička měla celou sezónu plné džbány pivoněk.

 A taky si můžu na blog přidat pivoňkovou fotku!



4 komentáře:

  1. Marcelko, ale máš krásnou růžovou..Já mám na chalupě červenou a bílou..už se těším, až budu sušit, ale sama prahnu právě po růžové.. Měj se moc krásně..Inka

    OdpovědětVymazat
  2. Kdyby mi přežila na záhonu aspoň jediná, bylo by mi jedno, jakou má barvu. Ale díky aspoň za jeden květ ve váze!

    OdpovědětVymazat
  3. Odpovědi
    1. Měla jsem z něj radost stejnou, jako bych dostala celou kytici. :-)

      Vymazat