středa 8. července 2015

"Nechcete jet s náma zítra na Helfštýn?"

-zeptal se mě zeťák Jirka.
 Aj aj aj, to teda nevím, co na to řeknou moje bolavé kotníky... Ale moc ráda bych jela.
A tak jsem seřídila své nové, ještě nepoužité trekové hole s tím, že jestli kopec nevylezu, tak holt budu čekat v autě na parkovišti a jeli jsme , Naši mladí a já s mým milým.
Hole se osvědčily a já běhala jak srnka. Sice pochroumaná srnka, ale šlo to!

Helfštýn (pro ty, co ho neznají) = Monumentální hradní architektura Helfštýna se tyčí nad údolím Moravské brány. Celý komplex tvoří řada staveb užitkových i fortifikačních. V současné době jsou na hradě zpřístupněna  čtyři nádvoří. Má pětici bran, množství bašt, věží a rozsáhlý systém vnitřního i vnějšího opevnění. Svojí rozlohou patří k nejrozsáhlejším hradním komplexům v Evropě.

Tolik slovy odborníků z Přerovského muzea, kteří mají hrad ve své péči.


Jakýkoliv další  popis je zbytečný,protože atmosféra místa je slovy nepřenosná.
























4 komentáře:

  1. To je krása.....já si snad začnu dělat seznam ,, Výlety dle Marcelky " :-), abych nezapomněla kam chci vyrazit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je lichotivé! :-D Bohužel toho moc nenacestuju- kvůli zranění nohy jsem ráda, že vůbec můžu trochu chodit.

      Vymazat
  2. jsme tam byli v pondělí,když tam byl jarmark.Já Helfštýn miluju...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My tam byli v sobotu, kdy byl jarmark první den a bylo to super. Jen jsem nechtěla fotit cizí lidi, tak jsem se s foťákem dost načekala, než bylo v záběru trochu volno.A proto to vypadá docela opuštěně...

      Vymazat