sobota 23. ledna 2016

Kde se ztratil sněhulák?

Začalo sněžit konečně i u nás. A sněžilo fest!
Abych nemusela zápasit s těžkým, naloženým hrablem, nebo lopatou, raději jsem chodila sníh zametat rýžovým koštětem v pravidelných intevalech. Sněžilo skoro celý den, ruce mám namožené, ale nevadí mi to. Ta bílá krása nezůstane dlouho- aspoň podle předpovědí,tak proč se rozčilovat. Sníh v lednu, tak to má být, no ne?

Za domem, na zahradě se sníh nechává nedotčený.




Na krytou terasu chodí jen můj milý kouřit a po sněhu pobíhají pouze oba psi, kteří nechávají za sebou hnědé, kouřící pomníčky.

Včera jsem vyšla k popelnici a vidím na sněhu prazvláštní stopy. Byl to pruh o šířce tak 25-30 cm a nepravidelně se klikatil po zahradě několik metrů. Nic jiného ani na začátku, ani na konci. Vypadalo to, jako by někdo stavěl sněhuláka a valil před sebou velkou kouli. Ale koule nikde, sněhulák taky nikde.

Že by někdo běhal po zahradě  s lopatou? To ne, na brázdu po lopatě to nebylo dost pravidelné.
A hlavně- žádné lidské stopy, jen otisky psích tlapek.

Chtěla jsem se zeptat na původ, ale zapomněla jsem. A dnes to bylo ve sněhu zase- a úplně čerstvé, v novém sněhu.
 Nebylo koho se zeptat. Synek byl na brigádě v Olomouci a můj milý byl u souseda nakládat maso do láku ( v půlce února budeme společně udit)

 Doma jsem byla jen já a psi....a čerstvé, tajemné stopy ve sněhu. Dnes určitě nikdo po zahradě nechodil- tak co to je? Kdo to udělal? A proč? Je to něco jako ty tajemné kruhy v obilí? Jako-že by u nás byly tajemné pruhy ve sněhu? Kdo u nás staví sněhuláka, který tu nakonec není? Kam zmizel sněhulák?
 (a co na to Jan Tleskač?) :-)

Pak se záhada objasnila.
Conny při příštím venčení jakoby nic očichávala sníh.



A pak poskočila dopředu, zabořila hlavu hluboko do sněhu a rozběhla se. Čumák jí přitom sloužil jako radlice a sníh se rozhrnul do stran. Po několika metrech kličkování zase uskočila a honem běžela ke dveřím, kňučet, abych ji pustila do tepla.

A tak se vyjasnila záhada- kam že se to ztratil sněhulák.


Žádné komentáře:

Okomentovat